19 saker!

Fick hem ett reklam nummer från tidningen vi föräldrar. Satte mig en kväll med en kopp te och trötta ögon för att bläddra igenom tidningen också fastnade jag för runriken 50 saker du (inte trodde att du) kommer att vara med om som förälder.
Här kommer mina favoriter (som stämmer in på mig).


Höra dig själv säga, Nähä du, vaaaad har vi sagt om det där?

Medvetet köra på och försöka förstöra något med barnvagnen (som en dåligt placerad hylla i affären.)

Tänka onda tankar om en barnlös person som klagar på att den "sov lite dåligt inatt".

Komma på att du inte duschat på tre dagar och tycka att det kan vänta ett tag till.

Inse att du inte är odödlig.

Bli genuint glad och tacksam över den svenska välfärden (mödravård, sjukvård och barnomsorg.)

Hålla i en liten feberhet kropp och tänka att "bara det här snart går över lovar jag att aldrig mer.........

Svälla av stolthet när ditt barn får komplemanger av en främling.

Upptäcka helt nya kvaliteter hos dina föräldrar/svärföräldrar.

Höra dig själv säga "här luktar det bajs minsann!" Med en sinnessjukt hurtig röst.

Känna förlamande skräck när ditt barn sätter i halsen.

Skryta för mycket om ditt barn och komma på dig själv försent.

Bli brutalt väckt klockan fem av att en liten människa hoppar på ditt huvud - och känna intensiv lycka över det.

Diskutera konsistensen på familjens senaste diarre med en annan familj.

Uppleva det magiska i att titta på ditt sovande barn - hur länge som helst.

Inse att du kan namnen på alla Bolibompaprogramledare.

"Råka" damsuga upp en leksak.

Lära dig njuta av verklig tystnad.

Få en varm kissstråle i ansiktet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0