Ett blankt papper!

Då var ännu ett år avklarat och ett nytt påbörjat. Tiden bara rinner iväg, så jag är nöjd och uppskattar varje dag som jag får vakna upp frisk och dela dagarna med min familj.
Jag är nöjd med mitt 2009 och har fått den stora äran att sätta en fin lite tjej till världen. År 2010 blir det dock inga barn men jag hoppas på ett fantastskt år. Charmen med att vakna upp dagen efter nyår är att man har ett stort oskrivet papper framför sig som man i stort sätt kan forma som man vill. Jag tror att man kan göra vad man vill bara man tror på sig själv och inte ger upp.

I år bestämde jag mig för att inte ha något nyårslöfte, för jag tycker att man ska kunna uppfylla mål och önskningar utan ett nytt år. Jag vill ju gå ner mina sista gravidkilo, jag vill börja äta nyttigare och motionera. Och tro mig jag har lovat detta många nyår men nog fasen har jag bara sett resultat när jag själv har varit redo.
Men sen kom jag på.... Det blev ett nyårslöfte trots allt.
Att ha blivigt en familj på fyra har gjort mig till världens lyckligaste men det har även blivit brist på tid för annat. Den tiden som jag har över ska jag lägga på de människor som får mig att må bra. På dem som förstår att tiden är knapp ibland. På dem som det inte finns någon press hos. Jag ska få de människor att må bra som får mig att må bra, dem människorna vill jag lägga min energi på!

Vi startade vår söndagsmorgon med att baka scones. Sen blev det en riktigt bra frukost med nybakat, goda pålägg och solstrålar utifrån.
Sen blev det en lång promenad i det kalla vädert. Nu serveras snart söndagsmiddagen som är helstekt kyckling med kokt potatis, svartvinbärsgele, brunsås och brysselkål. So good.



Min härliga Uggs mössa, lite nördig men jävligt varm.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0