Tjohopp!

Idag var Englas första dag på simskola. Hon var så duktig och var väldigt noga med att få det gjort precis så som instruktören visade. Tidigare har jag och Engla varit och simmat när de har haft öppet för allmänheten, men idag märkte jag att det finns så otroligt pedagogiska sätt att lära sig att simma på.

Men fy fasen vad dyrt det är. Det är verkligen inget skämt att barnen blir dyrare med åren. Men jag personligen tror att ett föreningsliv för ett barn/ungdom idag är jätteviktigt. Förhoppningsvis kan det hjälpa till att hålla dem borta från att hänga på centrum på helgen (och med det menar jag skräckexemplena som jag ser när jag ska gå och handla på ica om kvällen,) små sketungar som tror att det är ett par år äldre än vad de är. De kan ord som jag aldrig har hört iaf inte när jag var i den åldern. De bär mer smink än vad jag har gjort i hela mitt liv och de blir blå i huvudet när de försöker hålla igen hostan då de har råkat ta ett halsbloss på sin cigg.

Visst gjorde jag och mina kompisar det med (hängde,) men samhället idag ser inte ut som det gör nu. Usch, tant Emelie!! Jag lät ganska gammal där va? Vad jag försöker säga är att det verkligen är värt att lägga pengar på aktiviteter till sina barn. Att skapa och uppmuntra barnets intresse i den mån det går är föräldrarnas plikt.

Jag måste ju tilllägga att kärlek och närvaro från föräldrarna tror jag ju främst på, men att ett föreningsliv kan hjälpa till på vägen och vägleda ens barn lite.

Detta skulle jag inte alls skriva om, jag och mina sidospår....
Imorgon står iaf skridskoråkning på schemat. Det kan nog allt bli en syn det. Jag har inte åkt på flera år, och nu har jag en treåring att lära!(?)  
Nu har vi precis ätit hemmagjord pizza på sconesdeg (inte att rekomendera,) och ska snart röra ihop lördagens dessert som är marängsviss, mohahahaha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0