Lunch hos mamma!

Idag har jag och Lhea varit på besök hos mamma/mormor. Det är inte ofta vi kommer dit eftersom Engla inte tål hundar. Mamma har en gammal byracka som heter Malte. Lilla Malte har nog snart gjort sitt, men med 13 år av bus och överdriven bortskämdhet (kan man säga så?) så ska både mamma och Malte vara nöjda.
Det bjöds på vädigt god mat idag. Mamma är så duktig på att laga mat och det bästa av allt är nog att hon gör det med kärlek. Allt är så fint och det finns aldrig något som är "ihopslaffsat" på hennes bord inte.

Det är så mysigt att komma hem till mamma. Jag är precis lika avslappnad som jag är hemma, bara det att hemma springer jag och fixar och donar, det gör jag inte där. När jag kommer hem dit tar mamma hand om oss. Jag blir varm i hjärtat hemma hos mamma.

Mina barn älskar sin mormor. (Engla är tokig i henne och det är jag säker på att Lhea också blir. Idag somnade hon i mormors famn och det var minst sagt en stolt mormor som stod där med det lilla knytet i sin famn.) Det är inte för att hon ger dem en massa saker, det är för att hon är mjuk och go mot dem, hon ser dem och hör dem, hon finns där för dem och hon älskar dem. Det är därför de älskar henne ♥





Den godaste semlan jag har ätit i hela mitt liv. Kanske för att den var så liten?
Eller kanske var det bara en sjukt god semla. Mandelmassan var hemmagjord
med stora bitar mandel i, mums!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0