Vi har valt varandra!

Jag har tidigare skrivit om hur man på senare år väljer de människor som man har runt sig. Man väljer vänner efter bla intresse eller slump och man väljer pojkvänn. Om det blir seriöst med pojkvännen får man träffa hans familj. Här kan det antingen spricka eller klinga ljuvligt. Pojkvännens familj är inget som man väljer, i dem flesta fallen så är dem bara där pang bom.
Jag tänkta faktiskt tillägna detta inlägget till ingen mindre än just Nisses familj som jag fick på köpet.

Jag vill börja med att skriva hur tacksam jag är det det blev just dem och om det skulle sketa sig med mig och Nisse någon gång är det faktiskt även dem jag kommer att sörja. Enligt mig har vi byggt upp något starkt. Jag är så brutalt bekväm i deras sällskap och känner mig så hemma i deras hem. Jag har till och med kissat med öppen dörr en gång (givetvis utan att tänka på det och dem har faktiskt toalett i källaren.) 
Vi har lärt oss att förstå varandras humor och lika väl som vi kan vara seriösa kan vi munhuggas. Vi kan sitta helt tysta ett bra tag och inte uppleva något konstigt med det. Det är inget tillgjort i deras hem. Det är enkla vanliga människor och jag är så tacksam för det.


Tack för att ni är ni och förlåt alla andra för intern och tråkig läsning.



Farmor plockar persilja till salladen och jag är förste hackaren.



Vi åt blåbär och grädde till efterrätt. Syns det eller? Varför i hela
friden är Caroline så vulgär när hon räcker ut tungan? hehe



Jag och Engla körde på den slappa söndagsstilen idag.


En bra men blåsig dag hos farmor och farfar!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Så himla skönt när det känns sådär! Jag känner likadant när vi är hos min sambos föräldrar. Vi bodde ju ganska lång ifrån varandra förut och när vi pendlade varannan helg så bodde jag ju hos dem hela helger och veckor. Nu är ju jag en rätt öppen person jag också men det hade ju inte funkat om de var instängda och osociala människor!

2010-07-26 @ 02:10:45
URL: http://katinaheldine.blogg.se/
Postat av: Caroline & Aria

Du är ju bara för söt min blivande svägerska! Du vet och skall alltid veta att jag är väldigt glad över att det blev du som kommer dela min brors liv då du gör honom mycket lycklig. Puss på dig!

2010-07-26 @ 10:38:05
URL: http://www.baraenlitenbittill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0