Gravid!

Inte jag då. Men jag och Nisse har spenderat fm med Emilia min vän som är gravid. Jag kan inte hjälpa att sakna det lite. Det är verkligen en speciell tid när det lilla livet i magen utvecklas. Spänningen, vänta, längtan, ja allt. Och nu när man vet hur dyrbar den första tiden är med bebisen och hur fort den går kan jag bara inte tänka mig att aldrig mer få uppleva den. Sen kan man ju inte bara gå och skaffa en massa barn bara för man tycker det är mysigt att vara gravid. Fast än att det kändes så när jag satt och klämde på Emilias mage.
Jag själv utesluter inte ett barn till i framtiden, en liten sladdis. Men det får i så fall bli när jag har pluggat klart. För mig är det viktigt att man har tid för sina barn och kan unna dem saker. Jag vill resa en massa med mina barn, jag vill shoppa med dem och ha ensam tid med dem tillsammans men även var för sig.
Ska man sen ha en sladdis om ett par år har man väl redan hunnit bli bekväm. Då har man kommit ifrån småbarnsperioden och kan verrkligen börja göra saker med sina barn som tex långresor. Ska man då börja om?
Nä vet ni vad, jag ska sluta infektera er med mitt galna huvud som oftast går på högvarv helt i onödan. Blir det fler barn i framtiden så blir det.

Nu har vi avnjutit en asgos tacomiddag med en kall öl till. Godsakerna är framplockade och vi är redo för fredagsmyyyyyyys.



En fin Emilia med bebis i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0