Småbåtshamnen!

Idag har vi njutit i småbåtshamnen. Det var lite blåsigt imorse och solen ville inte titta fram. Men det har gett med sig nu framåt dagen. Nästa gång vi åker dit får det bli ett dopp och en glass. Jag skulle så gärna vilja ha en båt i framtiden. Båt för mig är frihet, havet för mig är frihet. Tyvärr är det dyrt att ha båt och det kräver så ofantligt mycket tid och underhåll. Får man önska så vinner man på lotto och kan dra ut på havet ett par månader om året.

Vi träffade Englas underbara dagisfröken där. Hon skulle bada. I vanliga fall är hon vinterbadare så att hoppa i idag var a piece of cake. Det stod ett par killar på bryggan med ena tån i vattnen och huttrade. Där kommer Ann och hoppar i utan att tveka, haha. Där fick ni allt lite press va killar säger jag. Sen tog det inte lång tid innan dem var i vattnet. Jag hade själv tänkt att ta itu med vinterbadande detta året. Jag tycker alltid att människor som vinterbadar ser så friska ut. Tips från snälla dagisfröken är att börja med att vänja kroppen vid sensommaren och sen följa med när graderna sjunker. Brrrr....

Nu har vi precis ätit tacos på Englas begäran. Godiset är framme och snart blir det kaffe med glassbåt och jordgubbar. Mmmmm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0