2010-03-08

För en stund sen åt jag och Engla frukost tillsammans. Nu har vi ökat smakportionerna till ca 12 skedar och i morgon är det dags för en hel portion. Lilla trollungen är minst sagt glad för mat. Kommer inte skedarna fort nog så lutar hon sig fram lite och skriker. Nu när gröten sitter som en smäck är det dags att erbjuda nya smaker. Idag ska vi testa potatis för första gången, potatismos gjord på mosad potais och bröstmjölk.

Dopet i lördags gick föresten väldigt bra. Lhea var så lungn så och när prästen höll upp henne inför alla och sa hennes namn så log hon. Jag kan ju säga att där stod två stolta föräldrar och en minst lika stolt gudmor.
Tack alla för en fin dag!


Nu tänkte jag ta plats i soffan och läsa lite innan Lhea vaknar. Sen blir det väl en promenad till stan, tänkte att jag skulle handla lite nya skedar och tallrikar till Lhea nu när hon har börjat äta.


Kommentarer
Postat av: Ester

Så fina ni är :D

2010-03-08 @ 18:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0