Är jag svag?

Efter en stor portion gröt var Lhea trött. Jag lägger henne i sängen precis som jag brukar, med snutten vid ansiktet och nappen i munnen. I vanliga fall hade Lhea börjat sjunga sig till sömn men inte idag inte. Istället jollrade hon så högt och fint som bara en bebis kan. Hon tog tag i sina fötter och rullade från sida till sida, för att emellanåt suga lite på sin stortå. Men såhär kul hade vi inte det hela tiden, Lhea var ju som sagt trött. Och för var vaken minut som gick blev hon mer och mer gnällig och missnöjd. Till sist låg hon och gnällde högt med slutna ögon.
Nu hade vi försökt att somna i ca en timme. Och förälder som man är börjar man känna på blöjan om det kanske är den som spökar, man står och pratar högt med sin lilla bebis och frågar med den snällaste rösten man har om hon har ont i magen eller i mitt fall denna gången få för mig att hon kanske än då är hungrig.
Jag tar henne till bröstet och efter en sekund sover hon.

1-0 till Lhea!

Nu sover hon iaf och jag har fått en liten chans att snygga till vårt hem som förövrigt är kaos just nu. Tänkte hinna med att få i mig en prtion gröt sen ska vi ta en lång promenad till BVC för lite föräldrargruppsfika, jag har bakat muffins (hallon-choklad.)



Bullmamma som man är lägger man förståss kakorna i en fin burk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0