Bad hairday!

Detta förbaskade amningshår. Jag tror nästan att alla som ammar/har ammat känner igen sig, den som inte gör det ska skatta sig lycklig.
Allt börjar efter ca 3-4 månaders intensiv amning. Man står i duschen och tvättar håret när man plötsligt drar av sig halva håret. Eller så ligger man i ett bad och märker att man faktiskt badar i hår istället för vatten. Man hittar stora tussar på golvet, kliandes hårstrå i kläderna och fullt på kudden. Det syns på huvudet att man ammar, i mitt fall har mitt hår tunnats ut på sidorna i hårfästet, ganska mycket också faktiskt (tur att jag i vanliga fall har jättetjockt hår) jag hinner inte mer än att stiga ur duschen tills mitt hår är fettigt igen. Jag kan försöka styla det (mmm, säkert att det finns tid till det) men inget händer. Och jag som anser att håret och ögonbrynen gör hela ansiktet, trist läge.
Det tråkiga är att mitt hår precis hade återhämtat sig efter amningen med Engla (efter tre år) innan jag blev gravid igen, vadå ska jag nu gå och var eländig i håter i tre år till?
Man borde kanske gå till frissa och hitta på något kul med det?


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0