Im a sucker för love!

Här sitter jag och slevar i mig gårdagens middag. Jag är så stolt över mig själv måste jag säga. Jag gjorde fisksoppa för första gången igår och mmmmm vad god den blev. Helmligheten är nog att jag inte höll igen på nått. Vin, saffran, fisk, grädde och en massa andra godsaker. Till hade jag ett surdegsbröd och ett hemmavispat dillsmör. Men skit nu i det.
För ikväll ska här lagas ny god mat. Vi ska ha gäster ikväll, ni har väl inte missat att det är den stora finalen ikväll?

Fy fasen vad bra låtar det är med i år. Min  personliga favorit (min musiksmak) är Salem Al Fakirs låt, den är så galet bra. Men jag måste säga att jag hejar på Darin. Nu tycker jag att det är Darins time to shine. Jag älskar hur han fyller den stora scenen  med sin röst och sitt blottande och känslomässiga sätt att sjuna på. Jag kan lova att jag känner Darins själ när han sjunger. Anna är också bra, riktigt bra. Det blir tufft dehär. Men något jag inte kan förstå är hur Timotej (heter dem så) är så favorittippade, ärligt talat ska vi skicka dem som Sveries representant? Inget fel på dem jag kan bara inte förstå vad de gör i final, framförallt när det finns så mycket bra bidrag detta året.

Jag skulle vilja ha med Pauline. Jag hejade starkt på henne. Jag tycker nog inte att hennes låt är bättre än mina tre andra favoriter men komigen den var ju mycket bättre än många andra och  Im a sucker for love kommer spelas hos mig massor.
Pauline och jag umgicks under en period för ca 10 år sen. Våra pojkvänner vi hade då var kompisar med varandra också gick vi i samma grundskola. Pauline sovöver hos mig vid ett par tillfälle när hon flätade mitt hår. Jag har ett så starkt minne från henne när vi på morgonen äter frukost vid mitt fönster och solen bara strålar in, Pauline sitter och nynnar lite tyst på en låt och jag känner fortfarande rysningarna som gick genom min kropp. En riktig sjärna är vad hon är.
Skryter jag nu över att jag känner Pauline? Jo det gör jag nog, men det tycker jag att man ska göra om alla som man tycker om, visst?

Ni alla får ha en underbar kväll, komigen ring nu på Darin=)
Puss & kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0