Ingen mer sunkmamma!

Det kan bero på all sjukdom, det kan bero på tvåbarnschocken, den kan bero på den mörka årstiden och det kalla vädret eller så kan det bero på all tid som har spenderats i hemmet? Jag har alltså dratt runt här hemma i mjukis i ca sex månader nu. Visst har det funnits tillfälle då jag har klätt upp mig lite men de har varit få och med all rätt.
Igår kröp jag upp i soffan med tidningen mama och jag blev så inspirerad. Det var ingen mindre än Engla (Englasshowroom) som klädde omslaget. När jag läste hennes intervju och hennes bästa mammatips så stod det något i stil med


Det är viktigt att göra vid sig även om man bara ska vara hemma. Det gör så mycket för självkänslan.


Jag måste verkligen hålla med henne. Sen jag blev mamma första gången har jag verkligen förstått hur viktigt det har varit för mig att fortfarande vara Emelie. Det är skönt att känna sig snygg och jag kan väl säga med handen på hjärtat att jag minst sagt har varit litta ur gängorna på sista tiden. Men nu så, nu sätter jag stopp för denna sunkmamman.

Självkart är det så att jag kommer att gå i mjukis och att vara osminkad är jag verkligen inte rädd för. Problemet är väl kanske snarare att jag inte alls är rädd för det och lätt blir bekväm.
Alla borde unna sig lite vardagslyx och inte mins vi mammor som har ganska enformiga dagar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0