Mitt barn är redo!

Jag hinner inte med i svängarna nu. På bara ett par dagar har Engla blivigt så "stor". Nu menar jag inte stor på riktigt för det är hon absolut inte, men hon har verkligen utvecklats som människa på sista tiden. Det är så roligt att se samtidigt som det är skrämande.
När Lhea kom spenderade jag en vecka i soffan gråtandes och sörjandes för att jag insåg hur stor Engla hade blivigt. Inget hjälpte jag bara grät.
Sen pratade jag med min kloka pappa och han sa ett par ord som jag försöker ha med mig.
När jag ringde och grät och sa Pappa, Engla är ju så stooor. Då svarade han, jamen Emelie det är väl bara bra, det är ett gott tecken när barn växer och utvecklas.

Igår var vi på Ikea, vi skulle äta middag och ha ett par småsaker. Engla trycker in en köttbulle i munnen, sen flyger hon upp från stolen och skriker ut, där vill jag va! Då står hon och pekar på deras lekrum småland.
Såja. Vi går igenom samma samtal en gång till som vi hade när hon skulle följa med Neo hem. Detta samtalet visade sig än en gång vara mer för min skull.

Väl där nere tar hon sin låda, lägger i sina skor sen var hon borta.....
Det extremt roliga och mysiga lekrummet Småland hade tagit mitt barn.



Engla hade jättekul och tänker minsan spara lappen som man fick på sin tröja, ha tror hon bara.
Varför är barn lumpsamlare?


Själv hittade jag ett riktigt gott mörkt choklad för bara 12 kr.


Måste säga att jag är otroligt stolt över Engla och jag kommer aldrig att stoppa mina barn från att vilja utvecklas. Men jag ska inte ljuga och säga att det inte är skrämande, för det är de...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0