Stora krokodiltårar!

Jodå jag lever! Har bara haft så galet mycket att göra. Passar på att ge er ett livstecken medans jag väntar på att dagens middag ska bli klar, kyklingsallad står på menyn. Måste bara berätta va min älskade Engla har uttalat sig om nu. Denna lillgamla tjej har lyckats trampa på min svaga pungt märkte jag.

Vid middagsbordet.

Jag: Engla, sitt stilla på din stol när du äter. Springer du ifrån igen får vi sätta undan maten så får du vara hungrig tills nästa måltid serveras. Här hemma leker vi inte när vi äter.

Engla: (med väldigt bestämd röst) Men mamma då tror jag att jag tar och flyttar hemifrån!

What? Fattar ni hon är 3 1/2.

Jag: Men Engla, hur ska mamma klara sig då? Jag kommer att gråta stora krokodiltårar när du inte bor här.
Och vem ska pussa dig på kvällen och läsa för dig när du ska sova? Vem ska du har fredagsmys med? Fy vad jag kommer sakna dig min älskling!

Engla: (efter en liten stunds tänkande) Mamma! Jag tror nog att jag ska bo hemma iaf tills jag är 60.

Som jag älskar min Engla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0