Älskade syskon!

Måndag, ny vecka och mer snö. Engla har en ledigt dag från dagis idag. Snart får vi fikabesök. Min mamma kommer hit med en nybakad mjuk pepparkaka. Jag är nog fortfarande lite krasslig, jag ska inte ens gå in på vad jag hostar upp. Men jag antar att det är ett gott tecken att det faktiskt kommer upp?! Nog om det.


Jag måste bara ta upp lite om det här att ha syskon. Själv har jag inga syskon. Och jag har väl alltid varit det där klassiska bortskämda barnet. När jag var yngre längtade jag väldigt mycket efter ett syskon. Nu när jag är äldre känner jag inte samma behov. För ett par år sedan hände något väldigt dramatiskt i mitt liv. Min mamma blev sjuk. Jag kände mycket smärtsamma känslor och plötsligt slog det mig att jag inte hade någon att dela dessa känslorna med. Igen som förstod mig eller kände som jag. Ni anar inte hur mycket jag saknade ett syskon i det läget.


Det har alltid varit självklart för mig att Engla skulle få ett syskon. Jag tror att det är nyttigt. Jag tror att syskon har ett speciellt band. Men jag ska inte gå in så mycket på det utan beklaga mig lite över mina barns härliga syskonkärlek (ironi!)


Lhea har börjat ta plats. Hon vill. Hon kan. Hon ska. Engla bygger, Lhea river. Engla bygger, Lhea river. Engla bygger, Lhea river. Ja ni fattar. Får hon inte vara med så skiker hon. Får hon vara med så skriker Engla. Mammaaaaa, ta booort Lhea, hon förstöööör! Men för Lhea finns där ju inget bättre än att va med Engla och leka med hennes saker.

Trots att det finns många besvärliga stunder syskon emellan så har jag verkligen sett hur Engla har vuxit sedan hon blev storasyster och inte minst dem sista tre månaderna. Hon är väldigt stolt över lillsyrran och jag tror att med en konsekvent och rättvis kärlek från föräldrarna så håller det på att knytas ett band som aldrig går att klippas.



Syskon<3

Kommentarer
Postat av: Charlene

Så fint inlägg och så fina bilder på barnen!

2010-11-29 @ 22:23:20
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0