Årets första!

Imorse vaknade vi upp av stora snöflingor utanför fönstret. Dem la sig inte på marken eftersom det är plusgrader och efter bara en liten stund förvandlades sagan till snöblandat slask, såklart! Men det var väldigt mysigt sålänge det vara och i Englas ögon såg jag ren lycka. Hon åt sin frukost i fönsterkarmen helt tagen av de vackra flingorna.


Vi är åter tillbaka till det vanliga. Engla är frisk nu (Lhea är lite snorig och inte helt sig själv, så här hemma håller vi tummarna att det inte blir värre.) Jag siitter i köket och äter frukost. Lhea sover med Nisse (som har jobbat natt) i sovrummet. Om en liten stund ska jag hem till min faster. En gång om året träffas hon och ett par andra och pysslar. De gör julkort mm. Detta året ska jag vara med. Jag gör egna "min första bok" till barnen. Englas har stått stilla i drygt ett år och Lheas har jag inte ens börjat på. Jag har verkligen haft dåligt samvete för det, men idag ska jag sitta i flera timmar och bara ta mig tid för det. Uppdaterar senare när jag kommer hem.

Nä hörrni, nu är det fredag och vår familj har lite långledigt att se fram emot. Härligt!



Kommentarer
Postat av: Charlene

Ha det jättekul på pysseldagen :) Ska bli kul att se boken sen. Puss

2010-11-19 @ 21:20:08
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0