En favorit!

Tjillevippen!

Hur har ni det idag? Jag fick sovmorgon i morse. Båda tjejerna vaknade samtidigt kl 7.40. Det betyder att jag vaknade av min väckarklocka före dem och att jag fick ligga i lugn och ro och sträcka på mig. Gött de där. Sen gick jag in på klart.se på min telefon och såg att det var 10 minus i Malmö idag. Jag ringde upp Nisse som har cyklat till jobb (vilken kämpe) och frågade om det stämmer. Skojar du säger han, jag höll på att frysa ihjäl. När jag väl går upp ser jag att solen lyser och att snön ligger där vit och orörd. Så förbaskat vackert. Jag älskar vinterdagar som denna.


Nu har Lhea precis ätit lunch. Tre portioner (vilket innebär, två potatisar och en halv torskfile, massa smör och ärtor.) Det är hennes favoriträtt. Jag brukar packa in torsken i folie med en massa smör örter, citron, salt och peppar. Det blir förbaskat gott. Det är väl härligt hur man för var dag lär känna sitt barn mer och mer. Vad dem tycker om och inte tycker om etc. Vi har fått så bra rutiner nu. Det har vi ifs haft hela tiden men nu när Lhea inte längre fyller månader känns det som rutinerna är här för att stanna ett tag. Mätt och belåten ligger hon och sover nu. Jag sitter med datort i knät. I bakrunden är Malou von Sivers. Min mage börjar kurra. Lillskiten åt ju upp alla mat så jag får koka ihop något nytt. Spenatsoppa kanske? Jo så får det bli, sen en promenad till dagis i den bitande kylan.


Jag är inne i en sunkperiod just nu, därför inga bilder på mig. Jag har verkligen inga problem med att lägga ut fulbilder men varför ska jag lixom? Tror inte att ni är intresserade av ett par sletna tights, en gammal tröja och ett par bettyboop strumpor (som jag har kvar sen åttan.) Imorgon ska det tränas bodypump och efter det ska jag till spa Stina och fixa bryn och fötter. Kommer väl att känna mig bättre då. Men tills dess ska jag tycka synd om mig själv, dricka te, ta hostmedicin och hoppas på att min envisa förkyllding går bort!



En trött Lhea väntar på mat. Den där snutten är hennes allt.

Kommentarer
Postat av: Stina

Tre portioner??? De e typ 1 för Emilio:)

Så söt hon e i bodyn;)

Puss

2010-11-30 @ 22:25:24
Postat av: sara - mamma till wilda

Oj, stor i maten hahaha



Du, torsdag nästa vecka. Dejt?

2010-12-01 @ 08:41:52
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0