Enbarnsmamma!

Idag får jag känna på livet som enbarnsmamma igen. Det är bra mycket lugnare kan jag säga, trots att det inte blev som jag hade planerat. Jag hade sett framför mig hur vi skulle somna om efter vällingen och vakna när det var ljust ute för en gångs skull. Men ikke! I vanliga fall vill Lhea somna om vid sju, men då vaknar ju Engla så jag har inte en chans att krypa ner i min varma säng igen. Och när jag har kört igång dagen vill jag inte vila med Lhea när hon sover middag. Då har jag saker att göra, inte minst rå om mig själv.


Lhea är fortfarande vaken och lever loppan på Englas rum. Jag sitter och surar vid frukostbordet. Först fick jag inte sova och sen var espressokaffet slut så det fick bli vanligt, (ilandsproblem jag vet) som faktiskt inte var helt tokigt ändå. När Lhea har sovit och vaknat igen blir det en lång promenad sen åker vi och hämtar Engla som jag saknar tokmycket. Hon har nämnligen sovit hos mormor inatt.


Halloween middagen hos mamma igår var fantastisk. Hon hade verkligen lagt ner både hjärta och själ. Hon öppnade dörren utklädd till häxa. Dukningen var jättefin, det hängde halloween ballonger och girlanger. Det bjöds på förrätt, kalkonmiddag och tårta till efterrätt.


Du är så duktig mamma, tack för igår ♥




Häxgänget!



Nisse och Lhea.



Kalkonmiddag med min mormors egengjorda äpplemos.



Kommentarer
Postat av: Charlene

Haha bilden på din mamma och Engla är jätteroltg :) Engla hade väl inte den stora hatten på sig hela tiden? ;)

2010-11-01 @ 09:49:04
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0