Glad att jag inte tog en pause!

Fan fan fan! Hade precis skrivit klart mitt inlägg när det bara försvinner. Ghhhhaaaa! Nu börjar vi om.


Just nu sitter jag hemma hos barnens farmor och farfar. Farmor lagar mat och farfar är ute i snön och blir rastad av Engla. Här hemma är en fantastik värme och julstämning. Vi har fikat på pepparkakor och kaffe. Lhea har nog ätit mest av alla. Men är det advent så är det.


Egentligen skulle jag stannat hemma idag medans resten av familjen åkte. Jag hade lagt fram tidningar, (som jag ännu inte hunnit läsa) tänkt dricka te och ta ett varmt bad. Ni vet, bara ta en pause från allt och ha egentid. Men Engla tittade mig i ögonen och sa med sin snällaste röst maaammaaaa, du kan väl följa med? Ja det är klart jag kan sa jag och drog på mig de fulaste kläderna jag har, om möjligt blev det ännu fulare när jag kombinerade dem. 

Jag känner mig inte helt hundra. När jag tränade igår blev jag trött på ett konstigt sätt och idag när jag drog Engla i pulkan fick jag samma känsla. Jag är lite hostig och allmänt vintrig (jag kom just på det ordet i sammanhanget) antar jag. Jag är som sagt glad att jag inte stannade hemma. Jag har massa fina bilder att visa när jag kommer hem. Nu vankas det mat, kyckling curry närmare bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0