Hembakat!

Här hemma är det fullt ös. Engla är fortfarande hemma från dagis. Febern vill inte riktigt ge med sig. Det blir nog ett besök på vårdcentralen imorgon. Jag och Engla har precis ätit en hemmagjord fiskgratäng, medans andra halvan av gänget är på kalas. Vi är lite ledsna att vi missar det (speciellt Engla) men vi har myst till det här med barnkanalen, vindruvor och tända ljus. Ganska mysigt att få lite tid med Engla bara hon och jag.


Imorse slängde vi in vårt grova dinkelbröd som i ugnen som har fått jäsa över natten. Jisses vad gott det blev. Nyttigt, grovt, osötat och hembakat med krispig skorpa. Precis som jag vill ha det. Ni hittar receptet här.
Lhea har varit på sitt första tandläkarbesök idag. Skruttan, fem tänder har hon i munnen. Men det gick bra, det var mest ett informationsmöte. Vad har mer hänt? Jo jag tränade bodypump igår för första gången oh herregud, jag kan verkligen inte gå idag. Jag och Stina har börjat träna tillsammans (eller jag har börjat träna där hon tränar) så för hundradegången säger jag detta. Nu ska det bli ordning på torpet. Men det går nog lättare när man pushar varandra. Nu ska jag återgå till min fina dotter.



Morgonmys ♥



Hembakat till frulle.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0