Magisk dag!

Hälsningar Engla och Tomten....





Vi tog Engla ledigt från dagis igår och överraskade henne med tivoli i Danmanrk. Men innan dess väntade ett besök hos tandläkaren. Hon var så duktig och fick sitta i den stora tandläkarstolen helt själv. Dem räknade hennes tänder och gav mig bekräftelse på att vi är duktiga på att sköta tänderna. I slutet av undersökningen putsade dem hennes tänder och satte på banankräm, hihi. Vilken liten vuxen lixom.


Vi hade som sagt en magsik dag och kväll på tivoli. Där var nästan igent folk så vi kunde verkligen njuta. Det finns inget värre än ställen med rikliga folkmassor. Vi har varit där två år innan med då har vi knappt kunnat röra oss. Igår fick vi verkligen se stället och där var inte kö till något alls. Engla fick sitta hos Tomten, hon spelade i en massa stånd och vann en massa gjorde hon med. Där väckte vi den speldjävulen. Vi åkte karuseller, åt god mat, drack varm dryck, tittade i bodarna (som man i vanliga fall inte ens lyckas komma in i annars, pga allt folk) och bara njöt. Dessvärre hade varken jag eller Nisse riktiga vinterskor så vi frös om fötterna, så det står högst upp på shoppinglistan nu.


Här följer dåliga bilder ännu en gång, men det är sista gången för om två timmar är vi ägare till en systemkamera, hohoho.



Min duktiga tjej i väntrummet hos tandläkaren.



Lhea och mormor väntar på tåget som ska ta oss till tivoli.



Robin Hood (kanske inte) vinner ett pris till Engla.



Vackra tivoli.



Jag och barnen på en väldigt suddig bild.








Skålar i varmt äpplevin med kanel.



En trött Engla (hemma i Sverige igen) med en av sina vinster i väntan på att pappa ska komma med bilen. 



Jag och Nisse shoppade riktigt goda lakridsar och lakridsöl som ska smakas idag.



Vi kom hem vid nio igår och barnen var helt slut. Idag har vi alla en ledig dag. Vi ska handla en kamera och en pulka. Jag ska göra andra delen på nationella också kommer farmor och farfar hit på middag.


Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: ellenojag

Gud va jag blev sugen på att åka till Tivoli, ser underbart mysigt ut!

Här är en till som måste köpa vinterskor, mina fötter har fortfarande inte tinat efter dagens promenad i snön! och appropå skor.. va har du för skor på Lhea? även Ellen måste ju få skor nu när hon börjat gå så duktigt!

Ha en härlig helg! kramar

2010-11-26 @ 21:16:31
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: sara - mamma till wilda

Hörre du du snygging. När tänker du pallra dig till Hbg? ;-)

2010-11-27 @ 19:36:26
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Charlene

Gud vad kul! Säg gärna till nästa gång ni ska dit. Jag vet att jag inte har några barn men jag har Amir och han älskar tivoli hihi

2010-11-27 @ 22:07:27
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0