Döden!

Något som alla känner till men som man inte vet något om. Är du rädd för den? Själv fruktar jag den. Jag mår dåligt så fort jag ser en kyrkogård eftersom det plötsligt blir så verkligt. Man kan inte slippa undan den och det är bara en tidsfråga. Innan fick jag ofta en klump i magen när jag tänkte på döden. Det får jag inte så ofta längre, då jag antar att jag har blivit bättre på att leva här och nu.

Döden är något vi alla ska gå igenom vissa tidigare än andra. Varför? Ofta säger man att det är dem goda människorna som går bort först. Ofta säger man att det är orättvist. Varför skulle det just hända den personen och varför nu?

Men vem har sagt att livet vi lever nu är det riktigt och inte bara en prövning till nästa steg, ett bättre steg. Det som vi kallar döden. Det är kanske underbart efter döden. Det är kanske där man vill vara och ska va efter att man har testats i detta livet. Kanske är det därför just dem bästa åker dit först? För att de har klarar testet?


Var en god människa det lönar sig!

Kommentarer
Postat av: Pem

De var en stark fundering tycker jag. Jag tänker la inte så ofta på den men ibland när tanken kommer på så e de oftast i samband med barnen.....tänker på allt man skulle missa med barnen om jag skulle gå bort. Men den tanken måste jag slå ifrån mig, annars så skulle jag inte bli en trevlig människa att ha å göra med.

2010-09-07 @ 14:15:46
URL: http://pem26.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0