Vårt bröllop!

Nu har jag fått tummarna loss och tänkte lägga ut bilderna från vår bröllopsdag. Det blev precis som vi ville, litet och enkelt. Det kändes alldeles lagom för oss. Jag var inte alls nervös innan, jag hade inte känt det minsta pirr i magen (förutom lycka.) Tror nog att det kan vara för att jag aldrig har varit sådär inne på att gifta mig som många tjejer är. Jag och Nisse hade inte heller gjort något stort av bröllopet också har vi ju faktiskt upplevt det största tillsammans redan, vi har fått barn.


20100828 - bröllopsdagen!

Vaknade hur lugn som helst men änså med lycka i kroppen, nästan som på julafton. Förmiddagen gick åt att äta en stadig frukost, fixa till oss och Challe kom och hjälpte mig fixa håret.

Sen bar det iväg till stranden för att ta fina foto. Min faster och hennes man är fotografer så det skötte dem. Det blir nog riktigt bra bilder. Jag som gärna undviker det traditonella och gärna "tuffar till mig" lite fick viljan igenom med lite tuffare bilder. Jag ska visa dem senare när jag får dem. Givetvis tog vi traditionella fina bilder också.

Stina kom en stund innan vi skulle iväg till kyrkan och jag var fortfarande hur lugns som helst. Men vafasen


Vigslen!

Väl dags att tåga in. Jag blir kissnödig som alltid annars när jag blir nervös. Klockerna ringer och vi står bakom de stora dörrarna. Engla, jag, Nisse, Stina och Challe. Det klassiska intågningsmelodin drar igång, vi vandrar in och mina ögon bara fäller tårar. Där släppte nog allt. Jag grät nog mig igenom hela vigslen. Prästen böjde sig fram till mig och fråga i fall nervösiteten hade kommit (eftersom jag var så himla kaxig innan) Nä säger jag, jag har ångrat mig. Haha, han blev allt bra vit i huvudet där ett tag. Men det är typiskt mig att vara, hm hur ska jag säga det, oseriös? Jag tramsade nog ganska mycket där framme, men så blir jag när jag är nervös.....



Fy vad jag grät!

Så säger prästen, nu har vi en överraskning till brudparet, men mest till Emelie. Stina och Charlene ska sjunga Himlen runt hörnet med Lisa Nilsson. Båda två var uber nervösa men de tittade mig i ögonen hela tiden och sjöng rakt in i mitt hjärta. Vilka vänner man har. Jag älskar er föralltid ♥


Efteråt!
Vi åkte hem till min kära mamma som hade gjort det så fint där hemma. Där drack vi kaffe, skumpa och åt tårta. Det hölls tal och Nisses pappas tal var över all förväntan. Åhh vad rörd jag blev. Det tror jag nog att vi alla blev.
Senare på kvällen gick jag och Nisse ut och åt en avsmakningsmeny och drack oss fulla. Vi njöt av varandra som man inte får tillfälle till så ofta numer. Nisse hade bokat hotell och barnen skulle sova hos mamma. Men, Engla fick feber och Lhea var ororlig. Vad som än händer här i livet och vad jag än gör så är vi alltid föräldrar först. Vår bröllopsnatt spenderade vi i min mammas säng med Engla mellan oss.

Men vafasen, vi har ju hela livet på oss......


Tack till er alla som gjorde vår dag väldigt speciell ♥







Med tärnor och bestmen.




Världens bästa Challe och Stina





En full groda.




Bilderna är lånade från Challe och Johanna.


 

 


Kommentarer
Postat av: ellenojag

Åh sjukt fin klänning, något liknande ska jag också ha om/när jag gifter mig! ni verkar ju haft en riktigt lyckad dag, även om det avslutades med en febrig liten goding i sängen!! kram på dig FRUN

2010-09-05 @ 22:49:06
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0