Mot Paris med blandade känslor!

Här går det undan. Kankse för att jag ligger under tidspress med tanke på att Lhea sover och att det gärna ska vara klart till hon vaknar? Eller kanske för att jag ännu en gång lyckats spara allt till sista sekund. Nyduschad och nästan färdigpackad. Fy fasen vad jag kommer att sakna min man och mina barn. Helt tokigt och bara jag tänker på det får jag en klump i halsen. Men vem hade inte tagit chansen om man kunnat? Alla behöver vi ladda batterierna och jag ser detta som ett ypperligt tillfälle att göra det på. Nisse får en chans att ta ut lite pappadagar och en chans att mysa med barnen bara dem tre. Jag tror att det kan stärka hans självförtroende i sin roll som pappa. Eftersom jag har varit hemma en längre tid är det ju jag som har koll på läget vad gäller många saker här hemma och barnen. Jag ska åka med mamma vilket gör att vi får en möjlighet att umgås med varandra på tu man hand och då som mor och dotter och inte som mormor Carina och mamma Emelie.

Som sagt, mitt hjärta värker att åka ifrån min familj även om det så bara är för två dagar, men om jag ska vara ärlig så tror jag nog att detta är bra för oss alla. Alla mammor där ute, trots att föräldrar/familjelivet är det bästa som finns men handen på hjärtat, visst fasen finns det dagar då man bara vill låsa in sig på ett rum och skrika. Hade du tagit chansen att ladda dina batteri?



En nyduschad Emelie med många blandade kärnslor.



Lite skillnad på packningen när man reser utan barn. Jag har ju verkligen fått trycka ner det sista, men jag hade ju bestämt mig för den minsta väskan och då kan man ju inte byta bara så där.


Nä hörni, nu ska jag tänka possitivt. Jag menar biljetten är ju betald. Här ska det drickas rödvin mitt på dagen, shoppas och strövas. Allt detta utan att tänka på barnanpassat. Sen ska jag komma hem med ny energi och ork att vara världensbästa mamma åt mina barn.

Vi hörs på fredag, kram!

Kommentarer
Postat av: Marlene, mamma till Lilly & John

Å va härligt!! jag hade åkt direkt, hahha. fan va härligt att komma hemifrån lite.. inte alls för att jag tycker de e jobbigt att gå hemma utan för att man verkligen behöver vara ifrån varandra ibland. man får perspektiv på allt o inser vad man faktiskt har... en underbar familj.

2011-04-12 @ 21:36:06
URL: http://lillyjohn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0