Barn på nytt!

För ett tag sen hoppade jag och Nisse på Carolines och Niklas (Nisses syrra med man) planer att lämna barnen hemma och dra till Liseberg. Vi skulle egentligen åkt dit igår men dumma som vi är kollade vi inte närmre på öppettiderna förens sent kvällen innan. Förstår ni att detta kunde bli en dag som gick till historien. Fyra glada småbarnsföräldrar, spralliga som bara den, som kör från Malmö för att röja också är där inte öppet. Jag hade fallit ihop. Men tack vare Niklas blev det inte så.

Vi bestämde oss för att ta oss in till Tivoli istället. Det är inte i närheten av Liseberg men vi hade förbaskat roligt för det. Vi köpte åkband och sprang igenom alla karruseller som man kan tänka sig. Från Demonen (värstingen) till små barnkaruseller för att inte tala om krockbilarnan, så jäkla kul. Ja, har man köpt åkband ska man minsann åka för det. Solen strålade, vi åt gott, drack öl och kunde så gott som springa igenom karusellerna eftresom parken nästan var tom på folk när vi kom. Detta måste ju bara bli en tradition som vi upprepar en gång om året.



Ett glatt gäng!



Nisse tryckte upp en mjukglass i huvudet på sin syrra.



2 för 25 kr, vilket kap.



Helt utslagna i gräset smälte vi maten innan det var dags att åka hem till våra älskade trollungar.



På centralen delade dem ut någon äcklig och söt kaffedrink. Skit samma jag behövde kaffe. Det är minsann tröttsamt att vara barn.

Igår somnade jag 21.20.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0