En kamp!

Jag njuter för fullt av mina sista mammadagar. Eller egentligen kommer jag fortfarande att vara "mamma ledig" trots att Lhea är på dagis för det kommer vara det som jag försörjer mig på ett tag till. Det blir en mjukstart nu fram tills augusti då allvaret börjar.

Idag har jag och Lhea varit i parken. Vi har gått en lång promenad och tittat på allt som finns att titta på. Lhea pekar och säger Oooojjjjj, väldigt förvånad och imponerad av fåglarna som var på sitt bästa humör idag. Vill säga lugna, annars vågar jag nog påstå att världens jobbigaste och agresivaste fågelskara bor i Pildammsparken. Sen har vi gungat och mumsat i oss en god omelett (okej då, äggröra. Jag lyckas aldrig med den där omeletten.)

Men när det kommer till att sova middag har vi fått lite problem, mig och Lhea mellan. Jag både vill och vet att hon behöver sova men Lhea tror att hon vet bättre och tycker minsann att hon ska vara uppe och vimsa runder. Hon skriker i sängen till hon somnar. Det låter kanske lite hemskt och självklart går jag in där mellan varven och berättar att mamma är här. Men hon vill ju bara upp och inte tänker jag låta henne vinna den kampen inte. Med Engla gjorde jag, jag var verkligen mycket "svagare" som förälder då eller kanske lite mer osäker. Hur som helst så sover trollungen nu och jag tänkte läsa en tidning i solen.




            


Tröjan fyndade jag på Lindex förra året för 50 kr. Jag älskar den flätade lilla kanten i kragen och bröstfickan som konstigt nog inte syns på bilden.

Kommentarer
Postat av: Marlene, mamma till Lilly & John

Hej snygging! vilka härliga bilder!



Hoppas dagen forsätter vara härlig hos er.. kram

2011-04-27 @ 12:54:57
URL: http://lillyjohn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0