Smultronstället!

Vet ni vad som hände mig precis?! Jag kom hem helt utmattad och genom blöt (nej det regnar inte utan det kallas svett) efter ett dubbelpass afro och zumba. Jag såg fram emot en lång dusch. Autch, inget varmvatten. Antar att det är smällar man får ta när man inte bor i lägenhet. Båda tjejerna har badat nu ikväll så har vattnet inte hunnit värmas upp. Med tanke på att jag kunde vrida ur mina kläder hade jag inget annat val än att stå kvar och tvättar av mig snabbt som attan. Den riktiga duschen sparar jag tills imorgon bitti. Nu har jag gjort mig en kopp te, skurit päron, kivi och hällt upp salta mandlar i en skål. Nu ska jag ta igen en massa bloggläsning som jag har missat. Ni förstår att tiden spelar mig ett spratt i bland.

Nu skulle ju mitt inlägg inte handla om detta och det skulle absolut inte bli så långt. Men så som jag kan babbla så....
Jag börjar verkligen få ordning på min älskade uteplats nu, bara lite blommor och växter till som saknas. Igår hade jag kärt besök över. Jag och Maria satt där ute i flera timmar, drack vin och pratade. Så jäkla nice. Jag ser fram emot många sånna kvällar i mitt smultronställe.



Maria och vårt tilltugg till vinet igår. Sommar! Vi har verkligen hoppat rakt in i juni månad.




            



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0