Bakslag!

Trodde ju att Lhea var på bättringsväg igår när hon vaknade. Där ser man, man ska inte ropa hej.... Hur som helst, efter vår promenad igår var febern uppe i 40 grader igen. Efter ett besök på vårdcentralen idag har vi konstaterat öroninflamation. Nu kommer mirakel medicinen kåvepenin att göra sitt. Lhea var så duktig idag, inte nog med att hon fick utstå den elaka doktorn (hon bara gallskrek så fort han närmade sig henne) så fick hon ta både stick i fingret och halsprov. På apoteket köpte vi en massa Ellas kitchen smoothies till Lhea som belöning.

Jag och Nisse slog frukosten och lunchen i en smäll. Med kurrande magar satte vi oss till bords kl tolv. Ikväll ska Nisse ut med en kompis. De ska äta middag och dricka öl. Jag ska passa på att ha en riktig tjejkväll med mig själv. Plugga, äta choklad, måla naglarna och göra mask. Det har varit ett par hårda sjukdagar med lite sömn som har tagit ut son rätt.


 
En liten busfia på vårdcentralen.



Frukost och lunch. Som jag sa tidigare är det inte helt lätt att få ihop vardagen med sjuka i huset.


             
                                     En trött men lättad mamma




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0