Barnungar!

Jag och Lhea har hunnit med en riktigt lång och härlig powerwalk på morgonen. Nu luktar det kaffe i huset, i skålen finns fil och fruktsallad och här sitter jag och Lhea med rosiga kinder.

När jag gick längst vägen var jag hela tiden bakom ett äldre pår som var ute och motionera med hör och häpna stavar. Efter ett tag ser jag hur mannen sätter fart. Tantan går bakom hela tiden. Snart är även jag förbi henne eftersom jag verkligen gick raskt men mannen hann jag aldrig förbi, så fort gick han. Han vände sig om ibland och muttra, han ville väl kolla så att hon inte trillat av pinnen eller nått. Frågan är om den hade bråkat och var bittra eller om han ville röra på sig lite snabbare än vad hon kunde. Jag kunde inte låta bli att tänka på relationer och om man någonsin kommer att sluta bete sig som barnungar när man blir sur.




Fruktstund i vagnen. Ellas kitchen är verkligen Lheas favvo.


Kommentarer
Postat av: jenny

haha ja jag undrar det. just nu sitter jag här sur som en ättiksgurka för att mannen inte vill som jag, han sitter bredvid i soffan och ignorerar röken som kommer ur mina öron...

haha

2011-02-07 @ 21:39:02
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com
Postat av: Mamma Johanna- Livet på Limhamn

Haha, ja det kan man undra. Tycker att min man är en tjurig egoistiskt tramsunge varje gång han blir sur. Jag är såklart mycket mer mogen än honom. Speciellt igår när jag var fruktanvärt pmsig och började gråta för att han ätit upp min Ben & Jerry glass. ;)

2011-02-08 @ 12:53:50
URL: http://www.johannaolinnea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0