InredningsNörd!

Jag älskar inredning, förändring och fina saker. Känner ni hur dem går hand i hand? Jag tycker om att förnya i hemmet och jag tröttnar lätt. Kankse beror det på att jag hittar nya fina saker eller är det kanske åldern? Man utvecklas ju faktiskr för var dag och äldre det blir man. Idag kom det ett paket på posten som jag har beställt. Lite nya köksgrejer mm från märket Ib Mynte. Jag har sorterat ut en massa Ikea proslin (inte för att det är något fel på det, tro mig jag om någon älskar Ikea, samma saker har bara hängt med väldigt länge) och bestämt mig för att unna oss lite "riktiga" grejer som inte hela världen har i sina kök. Vuxenpoäng?



Söta lycktor. Villa och lekstuga heter dem.



Gräddvita och rosa skålar/pajformar. Jag bara älskar dem. Tänkte skaffa små skålar som är bra till fil mm och koppar/muggar i samma serie. Men först ska min plånbok återhämta sig lite ;)


Annars har vi varit på inget mindre än just Ikea ikväll. Vi har ätit och kollat lite på kök. Vårt kök är relativt nybyggt (det renoverades av dem förra ägarna) men det finns lite saker som inte faller oss riktigt i smaken som tex bänkskivan. Den är svart, vi vill ha valnöt. Vi har även börjat fundera på att byta ut luckerna. De är höglanka och väldigt snygga men jag är inne i en lite lantlg period och vill ha gräddvitt, hyllor istället för mycket skåp och vitrindörrar. Lantligt men stilrent, I love it.

Kommentarer
Postat av: ellenojag

Älskar deras grejer, så fina! Har massor av mussliskålar, de är sånt där vardagslyx, man blir glad när man äter ur dem ;)



Självklart ska man vara fin även på dagis, klänning is the shit ;) men fy vad kladdiga dem är, och snoriga.. håller med dig, det hade jag haft som prio ett om jag jobbat där, att torka dem!!



sov så gott!! kram

2011-02-10 @ 23:04:48
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Mamma Johanna- Livet på Limhamn

Jättefina skålar!



Det är viktigare än vad man tror att trivas i sitt kök. Hatade köket i vår förra lägenhet och ville knappt vistas där. Här i huset har vi behållit originalköket och jag ÄLSKAR det. Såklart har vi bytt ut diskbänkar, vitvaror, kakel mm och målat allt. Men 60-tals kök är oslagbara enligt mig =)=)



Men skulle jag byta ut det så skulle jag helt klart också köra på den lantliga stilen...

2011-02-11 @ 00:00:00
URL: http://www.johannaolinnea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0