Längtan efter en "riktig" helg!

Det är verkligen något speciellt med mammabubblan. Alla dagar är liksom lite det samma. Något jag kan sakna riktigt mycket ibland är känslan som kryper på en sakta desto närmre helgen man kommer. En känsla av välförtjänt ledighet. Stämningen som råder  en fradag på arbetsplatsen, matkassarna man kommer hem med är innehållet lite festligare än vanligt och det bästa av allt är att man har möjlighet för kvalitetstid med dem som står en närmst hjärtat.

Ska man då bara unna sig "fredagsmys" på fredagar och varför ska man inte kunna göra det en onsdag? Jo, för där tror jag att vardagslyxen kommer in, man ska ta varje tillfälle i akt. Då får jag vara en svensson in i själen men mina fredagar tar ni inte ifrån mig. De är magiska. Men när jag sitter och skriver detta slår söndagsångesten mig. Den jag själv brukar uppleva utanför mammabubblan. Men sen är det väl så att utan det ena uppskattar man väl inte det andra?

Njut, var här och nu och lev livet, för ingen annan gör det åt dig! 




Kloka ord från en mycket vis Emelie!

Kommentarer
Postat av: Charlene

Håller med! Klokt ;)

2011-02-18 @ 20:00:42
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0