Ett hjärta kan gå i tusen bitar!

Jag föddes med ett hjärtfel och när jag var sex år opererades jag. Jag har ett stort ärr längst med hela bröstet och på övre delen av magen sitter slutstygnen. Jag tycker om mitt ärr och om jag skulle få chansen att ta bort det skulle jag aldrig ta den. Det är en del av mig och faktiskt något jag trivs med.

Idag var jag på kontroll vilket jag gör var femte år. Min hjärtläkare är en väldigt glad prick och idag berättade han för mig att det nästan var lite tråkigt att sitta där med ul maskinen. Jag är så bra att jag är ointresant för läkarna. Bra! Medans jag undersöktes passade Lhea på att charma hela väntrummet, köra lite med mormor och fixa rån av syrrorna. När katten är borta......


Men en härlig känsla i magen åkte vi vidare till Nova för lite frukost och shopping. Jag hittade ett par riktigt söta plagg till barnen och jag blev ett par träningstights rikare. Föresten när vi ändå talar om det vackraste organet måste jag berätta en sak som Engla viskade till mig innan. Mamma, mitt hjärta kan gå i tusen bitar för dig. Lilla gumman, att man kan träffa så rätt ♥ Mitt i hjärtat. Mitt friska hjärta.




Engla i sina nya kläder, visar klart och tydligt att man inte får sitta på bordet!

Kommentarer
Postat av: caroline

Satan vad jag blev tårögd av den kommentaren, herregud.



Vilken underbar unge !!!!!

2011-01-20 @ 21:22:45
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Svägerskan och Aria

Jag fick rysningar av Englas kommentar! Hon är för jävla under min brorsdotter!

2011-01-20 @ 22:04:21
URL: http://www.baraenlitenbittill.blogspot.com
Postat av: jenny

vad barn är underbara, vilken kommentar man blir ju helt varm i hjärtat!

skönt att allt var bra hos doktorn också!

ha en härlig helg!

2011-01-21 @ 15:46:22
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0