Hemifrån!

Här hemma startade dagen med ett kick. Engla var hemma idag och vi hade bestämt träff med vänner på Ikea. Frukost, lek och shopping stod på schemat. Jag kom faktiskt i från Ikea utan någonting alls idag. Hör och häpna men det har nog aldrig hänt. Där emot har jag självklart kollat in saker som ska handlas nästa gång jag inte är där med båda barnen och kanske har lite bärhjälp. Efter ett par timmar på världens bästa varuhus packade vi in oss i  bilen, hämtade upp mormor och körde vidare till bvc.

Lhea fick sitt 18 månaders vaccin idag eftersom vi ska resa. Vi vill ju inte riskera att dra på oss en massa läskiga sjukdommar på semestern. Jag ville även ha en vikt på båda barnen i fall de skulle behöva medicin när vi är utomlands, ni vet för rätt dos och sådär. Det är inga tungviktare jag har inte. Små nätta tjejer. Lhea vägde 9110 och Engla 16.8. Lhea kommer nog att bli ganska liten och nätt och Engla kommer att bli lång och smal. Tror jag!

Efter den där hemska sprutan var vi värda en fika. In i bilen och vidare till Ilva där jag by the way hittade en underbar kudde till soffan som jag bara inte kunde motstå. Kanske lite i dyraste laget, men vad gör de när man gillar det? Inte nog med allt detta farande. Jag har hunnit laga mat och tränat ett spiningpass, mitt första någonsin och jäklar vad roligt det var. Nu är Nisse iväg och tränar, barnen sover och jag slappnar av för första gången idag....




Man blir trött av att fara runder.



Kudden!

Kommentarer
Postat av: ellenojag

åh sötisen, jobbigt att fika ;)

Ellen börjar på Sofieholm ute på deras nya avdelning, spännande! har varit på dagiskläder shopping idag, är det som alla säger? att kläderna blir helt förstörda av att gå på dagis?

Hur lång är Lhea nu? måste också ta mig till bvc för att väga Ellen, har inte vägt henne sen 1 års dagen!

kram på er

2011-01-24 @ 22:08:14
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Mamma Johanna- Livet på Limhamn

Ja, det är väldigt lustigt hur liten världen är ibland =). Linnéa blir 15 månader den 12 februari. Vi ska vara hemma tills hon är två.



Ja, vi trivs jättebra här. ska man bo i Malmö så är det ju Limhamn som gäller =). Skönt med en stad i staden så att säga.



Så små o nätta dina döttrar är, Linnéa vägde 11,2 vid ett års kontrollen. =)



Och WOW till att du lyckades gå på IKEA utan att köpe en endaste sak.Det har jag aldrig klarat av =)

2011-01-24 @ 22:22:22
URL: http://www.johannaolinnea.blogspot.com
Postat av: sara - mamma till wilda

Fan, jag har varit såååå dålig på att skriva till dig. Tiden räcker inte till.



Shit va kul att ni ska på resa. Gör du helt rätt i. Ni kommer få så mysigt och det kommer gå super. Med mormor med så =)



Jo då.. Sprutorna gick super. Inga biverkningar mer än en väldigt trött unge. Sover fortfarande 12 1/2 h senare hahah



Vi hittade till slut det vi sökte till badrummet. Kommer gå i grått. Det är jättesvårt, men det känns nog bra. Tror jag...



När är det nu ni åker? Hinner inte ses innan eller? Tyvärr finns inte pengarna i min plånbok så det blir för dig att köra isf (skäms)

2011-01-25 @ 08:26:22
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0