Lek med fantasin!

Jag har faktiskt en liten thing för krukor. Gärna udda och äldre. Jag har samlat på mig ett par som jag gillar riktigt mycket. Jag har många fina på uteplatsen och balkongen på våren och sommaren. Men man kan använda krukor till så mycket mer än till bara blommor. Två av mina favoriter har jag faktiskt i köket.




Ett Höganäskrus med köksredskap i. Sidan om har jag en avlång träskål (som jag har fyndat på Mallorca) med lök, vitlök, avocado och tomater i.




Den blommiga krukan hittade jag i en gårdsbutik. I den har jag oljor mm. I marimekko skålen har jag flingsalt. En annan marimekko står i badrummet full med nagellack.

Ja, jag vet, jag ska köpa mig en vit pepparkvarn. Me jag har precis börjat med att byta ut dem röda detaljerna. Allt kan ju inte gå på en dag, fast än att jag gärna skulle vilja.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0