På begäran!

Har alltid velat skriva det som rubrik och nu fick jag chansen. Sen att det bara är en som efterfrågar och att hon även är närstående gör väl det hela mindre märkvärdigt (rent ur rubrik synpungt.) Stackars Caroline har väntat länge på receptet på min asgoda lemoncurd. Förlåt;) Ni andra kan ju också njta av den vettja.


Recept!

Finrivet skal av 2 citroner
1 dl färskpressad citronjuice
3 ägg
2 dl socker
100g smör


Riv skalet och pressa saften i en kastrull

Vispa ägg och socker lätt och häll i kastrullen

Sätt kastrullen i en större kastrull (vattenbad) vispa massan hela tiden tills den tjocknar, lyft kastrullen ur vattenbadet när första lilla kokbubbla syns.

Vispa i smöret klickvis.











Kommentarer
Postat av: sara - mamma till wilda

Jag är inte glad för sånt citron tjohejs, men din är kanske underbar. Får du bjuda på nästa gång.



Självklart tog jag hem lampan. Under klänningen vet du.



Ja, visst var hon fin? Jag bara älskar den!!!!



Du, det får inte dröja för länge till vi ses igen. Bara så du vet

2011-01-17 @ 21:34:24
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Charlene

Det receptet kommer jag också ha nytta av :) Verkar inte alls svårt att göra.

2011-01-18 @ 11:35:07
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/
Postat av: Svägerskan & lilla Aria

Ja, det var fan på tiden! :D

2011-01-18 @ 11:39:30
URL: http://www.baraenlitenbittill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0