Årets första!

Egentligen skulle vi hem till min mamma igår på middag och julgransplundring. Men det fick bli ändrade planer när Lhea blev sjuk. Mamma kom till oss istället, jag stod för middagen (fisksoppa, stenugnsbakat bröd  och hemmavispat örtsmör) och mamma hade med sig blåbärspaj och fina blommor till mig.

Förövrigt har jag haft en hemsk natt med en väldigt febrig Lhea. Hon somnade först vid elva och vaknade sen ett för att vara klar vaken i timmar. Det var bara för mig att gå upp med henne eftersom hon skrek som bara den och jag ville inte riskera att Engla skulle vakna. Strax innan halv sju fick jag masa mig upp igen med en väldigt gnällig liten tjej.

Nu har jag och Engla precis kommit in från en tur till affären och lite pulkaåkning. Nu vankas det pannkakor till barnen och resterna från fisksoppan till mig och Nisse.




Mamma kom med årets första tulpaner till mig.




Jag var duktig igår och undvek mammas paj. Istället värmde jag upp lite bär och hade en klick grädde till. Men vad tjänade det till när jag har ätit halva pajen idag direkt ur formen.



Kommentarer
Postat av: jenny

åh lovely med tulpaner. vi hade det på nyårsafton och det kändes ljuvligt.

2011-01-07 @ 22:26:45
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0