En timmes paus!

Hade egentligen en lunchdejt i stan idag och ett planerat besök hos Stina på salongen men det blev ändrade planer. Istället städar jag. Kanske inte det roligaste men ack så nödvändigt och välbehövligt. Jag har en tendens att skjuta upp städning när solen tittar fram och jag kan tänka mig att jag inte är ensam om det. Med all rätt!

Jag har storhandlat, legat på alla fyra och skurat badrummet, damm torkat, vattnat blommor och fixat på uteplatsen. Men jag tog en välförtjänt pause där emellan. Inte ska man väl bara jobba soliga dagar? Jag slog på stort idag när jag var och handlade (brukar kunna göra det när jag handlar själv, då har man inte en muttrandes gubbe efter sig som tycker att det är jobbigt när priset på scannern hela tiden stiger) och köpte hem en riktigt bra parmesanost. Den invigde jag i min sallad som avnjöts i solen.


            





Nu återstår bara dammsugning och moppning men jag har skaffat mig en dunkandes huvudvärk så frågan är om det inte får vänta ett par timmar. Men jag tycker ju att det är så jobbigt att inte fullförja vad jag har startat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0