Fånga dagen, på ett ögonblick kan den vara borta!

Igår var jag, mamma och Engla på en liten spontan miniutflykt. Vi cyklade till småbåtshamnen och stannade på olika stopp för att antingen äta glass, bada fötterna eller handla korv. Vi avslutade på Limhamns fiskrökeri med underbara räkmackor.



Man orkar inte cykla utan fika i magen ;)



Puss på min underbara femåring som aldrig slutar att göra mig stolt och som dessutom är riktigt rolig att hänga med.





          





           






Två timmar efter det att vi hade kommit hem ringer min telefon och jag får veta att mamma har varit med om en olycka. När hon skulle cykla hem hade hon krockat med en bil (det var helt och hållet bilförarens fel)!!!!! Jag åker till akuten med hjärtat i halsen och tårar på kinderna. Mamma hade haft änglavakt och hade hon inte landat med huvudet på sin väska så hade det kanske varit kört. Använd fasen ALLTID hjälm, det vet jag att min mamma kommer att göra nu.
Lilla mamma, jag var så rädd. Jag har inga syskon, ingen större släkt och ingen som känner som jag om det skulle hända dig något. Jag älskar dig.



Min vackra mamma bara ett par timmar innan hon låg på sjukan uppskrapad och chockad. Som jag älskar dig och ja, jag tänker packa in dig i kuddar hädanefter.

Kommentarer
Postat av: Mamma Johanna- Livet på Limhamn

Usch då, vilken skräck!! Men tack o lov att allt gick bra!

2011-06-14 @ 10:52:38
URL: http://www.johannaolinnea.blogspot.com
Postat av: ellenojag

Amen shit, gud vilken tur att det gick så bra som det gick!!! kramar till er

2011-06-15 @ 22:04:38
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: jenny

men herregud!!

vilken tur hon hade, skönt att allt gick bra trots skrapsår och chock!

och ja, cykelhjälm det måste man ha!

kramar

2011-06-22 @ 20:22:22
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0