En liten gömma!

Idag är jag hemma med två förkylda tjejer. Ingen feber har dykt upp än (hoppas hoppas att vi slipper) men jag såg på Engla i morse att hon inte var helt hundra. Lika bra att försöka förebygga något värre än en rinnig näsa. Imorgon måste jag nämnligen vara barnfri. Jag har ett läkarbesök (räcker med ett barn där tycker jag och säkert läkaren med) och på kvällen ska jag göra min skrivning och det hade väl varit bra att läsa på medans Lhea tar sin lilla lur.

Nisse är på kurs och ska vara borta i ett par dagar. Bara tjejer i huset, ni ska tro att vi ska festa till det. Vi har ju både penicelin och snoriga näser, vad festligt.

Vet ni vad jag behöver skaffa mig? Jag behöver en gömma med pyssel, tidningar och små överraskningar till dagar som denna. Men jag är så dålig på att gömma saker. Jag vill visa och gärna göra det jag köper innan jag ens har köpt det. Något att jobba på kanske?

Vi brukar ta bort soffbordet i vardagsrummet och leka på mattan. Där bygger vi upp en stad av lego eller som idag skapar ett land av dockor. Vi har bytat blöja, kläder 198767890909 miljoner gånger, matat, rest på resor, nattat och haft kalas. 

Ja, den där gömman tål att tänka på...... 



Kommentarer
Postat av: Mamma Johanna- Livet på Limhamn

En sådan gömma är säkert en alldeles perfekt idé. Ska minnas det =) Vad pluggar du till? Lycka till med skrivningen imorrn! Kram =)

2011-03-07 @ 12:42:02
URL: http://www.johannaolinnea.blogspot.com
Postat av: i min lilla lilla värld

Åh, va härligt det ser ut =)



Tack för din fina kommentar hörredu. Jag vet ju allt det där, men ibland kanske man måste höra det oxå

2011-03-07 @ 20:43:36
URL: http://saratilling.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0