Hemmets hjärta!

Jag och barnen har haft en supermysig dag. Ibland behöver man inte göra så värst mycket. Det blir väldigt mycket mat på bloggen idag men jag har inte gjort så mycket mer än stått i köket känns det som. Utöver de där vanliga som frukost och fruktstund har vi stekt plättar till lunch, jag och Engla har bakat bullar när Lhea sov. Nu står jag här igen, snart blir det flygande Jacob och ett glas rött. Nisse och Engla spelar Wii medans Lhea springer runder, säger aj aj aj när hon tar på ugnen och emellan åt skriker hon på godisskåpet.
Nä här kan jag inte stå och snacka jag måste hinna slänga ihop en sallad också.

Ha en fin fredag ♥



Plättar på min mormors gamla plättjärn. Det har inmundigats många plättar under min barndom.



Filmjölksbröd/bullar, receptet finns här. Jag bytade ut vetemjölet till grovt dinkel och russinen mot aprikoser.



Lite eftermiddagsfika.

Kommentarer
Postat av: Charlene

Du är riktigt flitig min vän. Stor kram

2011-03-18 @ 18:16:25
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0