Ordning och reda!

Jag tor precis min sista penecilin tablett. Jag satte mig upp tre inatt i sängen i fullständig panik. Jag har ju glömt att ta min tablett. Det var en av gångerna som jag vaknade. De andra femtio var för Engla. Hon skulle kissa, dricka, få ipren mot febern och örat, få  täcke på sig och sista gången berätta att hon inte kunde sova. Sen vaknade Lhea fem. Nisse kommer hem ikväll och är ledig imorgon, tur att Engla mår bättre så att vi kan hitta på något mysigt.

Jag har haft så ont i magen på sista tiden. jag är jättekänslig och har väldigt lätt för att få magkatarr. Sen jag la om min kost i somras (endast för att må bra) har jag sluppit smärtan i magen. Därför har jag förknippat just magatarren till dem elaka kolhydraterna. De senaste två veckorna har jag slarvat och nu har problemet åter igen uppstått. Tror kanske även att penicelinen kan ha inverkan. Men nu är det slut och jag ska återgå till den kost som jag mår bra av. Inte nog med det, på lördag ska jag köra igång med träningen igen och det om något mår jag bra av. Det gör alla vill jag påstå. 



Ja ja ja, jag vet att min frukost inte inehåller dem bästa grejerna om man har magkatarr. Men som sagt jag förknippar det med annat. Inte utan mitt kaffe!


Nu har jag lovat tjejerna en promenad till affären i regnet. Jag ser att det har tilltagit och jag ångrar mig ju lite. Men har man lovat så har man. På med varma kläder, vi behöver ju faktiskt lite luft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0