100 kg lättare!

När jag kom till dagis idag möttes jag som vanligt av en glad Engla som skyndade sig bort till kompisarna igen bara för att få leka en liiiiten stund till. Jag ska bara mamma, jag ska bara...
Lhea låg fortfarande och sov men slog upp ögonen bara en stund där efter. Mammas lilla hjärta. Det hade gått så bra idag, den ända gången hon hade varit ledsen var när dem skulle sova, annars hade hon varit hur medgörlig som helst. Jag är så glad och lättad över att det går bra.

En av förskolelärarna varnade mig dock för att hon om ett litet tag kan tycka att mamma nu har vi testat detta så nu går vi hem. När smekmånaden är över och hon faktiskt börjar förstå att här ska jag nog vara varje dag. Hon varnade även mig för ett extremt gnälligt och mammigt barn. Kankse dålig sömn eller andra störningar. Än så länge är vi fria från sådant men vem vet, det har ju trots allt bara gått fyra dagar. Jag vet iaf att jag ska ge henne all min kärlek och trygghet när hon behöver den.

Efter dagis lyxade vi till det och drog hela familjen och käkade Malmös godaste glass. Det förtjänade dagistjejerna och den upprivna mamman som efter dagens lyckade dagisdag känner sig 100 kg lättare....







Kommentarer
Postat av: Charlene

Så söt bild på Lhea :)

2011-05-05 @ 22:34:27
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0