Tand till en tia!

I lördags tappade engla sin första tand (om man bortser från den hon slog ut när hon var två och trillade ner från en stol, stackaren.) Min stora tjej och självklart hör jag mig själv genast dra den där om tandfen, efterföljt av en miljon frågor. Hur ser hon ut? Hur kommer hon in? Men mamma, om hon nu är så liten att hon kan flyga in genom en pytte pytte liten springa, hur orkar hon då lägga en peng i glaset? Och helt plötsligt har jag ljugit mer än vad jag behöver. Stackars barn vad dem blir inmatade med "lögner". Men tandfen kom och hon lämnade till och med en guldpeng. Engla var jätte lycklig och har nu lagt sin tia i säkert förvar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0