Vilken soppa!

På bondensmarknad i lördags handlade jag en påse jordärtskockor. Jag har länge velat prova göra soppa på det och så blev det igår. Den blev sjukt god så det kommer att bli min nya förrätt på bjudningar. Haha, jag har ju säkert bjudningar dö ofta. Men det lät bra iaf. Har ni aldrig varit på bondens marknad och befinner er i malmö så tar er dit på lördag mellan 9-14, sista lördagen denna hösten. Sen drar julmarknaden i gång i december:) MysPys!

Annars skiner solen denna härliga men kalla torsdagsmorgon. Man blir glad och pigg. Synd bara att den inte tar bort nervösiteten i magen som jag har inför mitt spanskaprov som skrivs om exakt fyra timmar.




            
             På baksidan av påsen satt receptet till soppan! Kan det bli bättre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0