Knäckig äppelpaj, hälgens favorit!

Jag måste bara dela med mig av pajen som jag gjorde förra helgen. Jisses vad god den blev.

4-5 syrliga äpple
150 gram smör
2dl havregryn
2dl vetemjöl
2dl socker
1/2dl vispgrädde
1/2dl sirap
1/2 tsk bakpulver

Skala, skiva och lägg ner äpplebitarna i en pajform
Smält smöret och rör ner alla dem andra ingredienserna.
Bred smeten på äpplena och in i ugnen 25 min på 175 grader.

Jag serverade med vaniljsås till men nästa gång får det bli en klick glass. Kontrasten mellan kallt och varmt är oslagbar.




Imorgon ska jag ha middag hemma hos mig, tre rätters närmare bestämt. Vi får väl se vad jag svänger ihop till dessert. Äppelpaj är faktiskt aldrig fel.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0